Энэтхэг, Нью Дели, 2014.03.23 – Дээрхийн Гэгээнтэн энэ удаагийн айлдварын сүүлийн өдөр “Ертөнцийн Хариуцлага” сангийн хүсэлтээр Бурхан Багшийн авшиг хайрлав. Танхимд дүүрэн хүн цугласан байлаа. Дээрхийн Гэгээнтэн бэлтгэл зан үйлээ хийж дууссаны дараа:
“Өнөөдрийн айлдвар дандрын ёсны уламжлалаас үүдэлтэй. Түүх сөхвөл урт хугацааны туршид махаяана болон дандраяана уламжлалууд хоорондоо сөргөлдөж байжээ. Нагаржуна гэгээн Махаяана уламжлал Бурхан Багшийн сургаалийн эх хэмээн нотолж Майдар, Бававивека, хожмоо Шантидева гэгээн ч махаяана уламжлалыг Бурхан Багшийн сургаалийн эх хувь хэмээн баталсан юм.”

Дээрхийн Гэгээнтэн Далай Лам Дели хот дах 3 өдрийн
айлчлалын сүүлийн өдрийн номын айлдвар айлдах үеэр.
Энэтхэг, Нью Дели. 2014.03.23. Зургийг Дэнзэн Чойжор (ДЛО)
Делид болсон нэгэн уулзалтаар барууны нэг эрдэмтэн махаяана уламжлал Бурхан Багшийн сургаалийн эх хувь мөн эсэхэд эргэлзэж байгаагаа хэлэхэд Дээрхийн Гэгээнтэн Энэтхэгийн Гэгээн Нагаржуна Бурхан Багшаас хойш дөрвөн зуухан жилийн дараа амьдарч байсан учраас үүнийг илүү сайн тунгаасан байх аа. Түүний бичсэн ном сударт энэ асуултын учрыг нарийн сайн тусгасан байдаг хэмээн хариулсан тухайгаа айлдав.
Миний өөрийн зүгээс шинжлэх ухааны судалгаагаар уламжлалт Буддист сургаалийн зарим нэг хэсгийг үгүйсгэх тохиолдол гардаг. Багадаа цээжилсэн “Эрдэм Мэдлэгийн Эрдэнийн Сан” номын 3-р бүлэгт гардаг сансар огторгуйн талаарх тайлбарт итгэдэггүй. Дүрслэн бичсэн уг зохиол шинжлэх ухааны ажиглалттай таарахгүй. Харин хутагтын дөрвөн үнэн, хоосон чанарын талаарх тайлбар хамгийн чухал юм.

Авшиг хүртэгсэд авшигийн үед хэрэглэдэг улаан уяаг зүүв.
Энэтхэг, Нью Дели. 2014.03.23. Зургийг Дэнзэн Чойжор (ДЛО)
Авшиг хайрлахын өмнө Дээрхийн Гэгээнтэн хурсан олныг Зүрхэн Тарни хамт уншихыг хүслээ. Авшиг хайрлах үедээ Бодьсадвын сахилыг хамтатган хүртээв.
Эцэст нь Дээрхийн Гэгээнтэн: “Энэ удаагийн айлдварыг ингээд өндөрлөе. Дараа жил ирэхэд та бүхний дотоод хүч улам бүр өсөн нэмэгдсэн байна хэмээн найдаж байна” хэмээгээд айлдвараа өндөрлөв.