Энэтхэг, Бихар, Бодьгаяа. 2017. 01. 06 – Дүйнхорын авшигийн бэлтгэл зан үйл өчигдрийн адил болж өнгөрлөө. Дөрвөн хуварга зураг нь гүйцэд зурагдсан элсэн хот мандлыг үргэлжлүүлэн бүтээсээр байна.
Элсэн хот мандал хийх уламжлал нь Энэтхэгээс үүсэлтэй бөгөөд үүнтэй адил Энэтхэгээс үүсэлтэй өөр сайхан уламжлалууд Төвөдөд хадгалагдаж үлдсэн билээ. Дээрхийн Гэгээнтэн Далай Лам өглөөний зан үйлээ өндөрлөөд элсэн хот мандлыг бүтээх ажлыг сайтар хянаж үзэв.
Дээрхийн Гэгээнтэн Далай Лам элсэн хот мандал бүтээх ажилтай
танилцаж байгаа нь. Энэтхэг, Бихар, Бодьгаяа. 2017.01.06.
Гэрэл зургийг Тэнзин Чойжор (ДЛО)
Амрицар дахь сикийн шашны тэргүүн Жаяани Гүрбачан Синх эхэнд үг хэлэв. Тэрээр уншлага уншиж, мөн хүрэлцэн ирсэн бүх хүмүүст мэнд дэвшүүлээд Дээрхийн Гэгээнтэн Далай Ламыг энэрэл хайрын бэлэг тэмдэг хэмээх утга бүхий богино ерөөл уншсан юм. Маулана Хасанур Рахман дараа нь үг хэлсэн бөгөөд мөн адил Бодьгаяад хүрэлцэн ирсэн хүн бүхэнд мэнд дэвшүүллээ. Тэрээр исламын шашинд хүн бүхэн нэгэн гэр бүлийнх гэж үздэг тухай ярив.
Дээрхийн Гэгээнтэн адил бус олон шашны тэргүүн нартай уулзаж
байгаа нь. Энэтхэг, Бихар, Бодьгаяа. 2017.01.06.
Гэрэл зургийг Тэнзин Чойжор (ДЛО)
"Өнөөдөр бид Бурхан Багшийн гэгээрэлд хүрсэн энэ ариун сайхан газар цугласан байна. Өнгөрсөн долоо хоногт намайг Патнад байхад мужийн захирагч Нитиш Кумар энэ баярын талаар ярьсан. Энэхүү шашин хоорондын уулзалтанд оролцогчид бүгд энэрэн нигүүлсэхүйн ач холбогдлын талаар сайхан ярилаа. Бидний шашны уламжлалууд гүн ухааны ялгаатай үзэл баримтлалтай хэдий ч хайр энэрэл, нигүүлсэнгүй сэтгэлийг адилхан номлодог.”
“Энэтхэгт нутгийн уугуул болон гадны олон шашны уламжлалууд хамтдаа зэрэгцэн олон зуун жилийн турш байж ирсэн. Энэтхэг орон энэ олон шашны уламжлалуудын үнэт зүйлсийг хүлээн зөвшөөрч, бүгдэд нь хүндэтгэлтэйгээр ханддаг, үүгээрээ бусад улс орнуудад үлгэр жишээ болж байна.”
Зочид тайзыг орхисны дараа Дээрхийн Гэгээнтэн Далай Лам сэнтийндээ заларч удиртгал номын айлдвараа үргэлжлүүлэв. Мангала судрыг пали хэл дээр уншсан бөгөөд дараа нь хятад хуваргууд өөрсдийн хэлээр Билгүүний Зүрхэн судрыг уншлаа.
Дээрхийн Гэгээнтнийг номын айлдвараа эхлэхийн өмнө Төвөдийн Голог нутгийн иргэд богино хэмжээний даншүг өргөх ёслол үйлдэв.
”Өчигдөр би дэлгэрэнгүй тайлбар хийсэн болохоор өнөөдөр давталгүй шууд “Бодьсадвын явдалд орохуй” номын тайлбараа эхлүүлье.”
Тэрээр номын мөрүүдийг хурдан уншиж, зарим газар тайлбар хийж байлаа. Эхний тайлбар зоригдлын ач холбогдолын тухай байв. Хамаг амьтны тусын тулд гэсэн зоригдол үүсгэн аливаа зүйлийг хийвэл эерэг үр дүн нь хязгааргүй гэлээ.
Дээрхийн Гэгээнтэн удиртгал номын айлдвараа айлдаж байгаа нь.
Энэтхэг, Бихар, Бодьгаяа. 2017.01.06. Фотог Тэнзин Чойжор (ДЛО)
Үүний дараа Дээрхийн Гэгээнтэн: “Зовлон нь сөрөг сэтгэл хөдлөлөөс үүдэлтэй, сөрөг сэтгэл хөдлөл үүсмэгцээ сэтгэл санааны тогтвортой, тэнцвэртэй байдлыг алдагдуулдаг. Нэгэнт сөрөг сэтгэл хөдлөл нь зовлонг авчирдаг, мөн үүнээс гэтлэх арга зам байдаг гэдгийг мэдмэгц тэр даруй зовлонгоос салахыг хүссэн сэтгэл төрөх нь дамжиггүй бөгөөд бусдад ч энэхүү арга замыг зааж өгөх нь гарцаагүй юм.” хэмээн ярив.
“Бурханы шашны сургаалд гардаг бас нэгэн чухал зүйл нь бидний жинхэнэ дайсан гадаад ертөнцөд бус бидний дотор байдаг нисваанист муу сэтгэл мөн. Бид энэ дайснаа л номхруулах хэрэгтэй.”
Дээрхийн Гэгээнтэн мөн цааш нь, “Лалын шашинт террористууд” гэсэн нэр томъёог хэрэглэдэг болжээ. Гэвч энэ нь буруу юм. Террорист халдлага хийсэн хүн террорист мөн. Тэдний үйлдэл нь шашны сургаалийг зөрчсөн байдаг, тиймээс тэднийг ямар нэгэн шашинтай холбож ярих нь зохисгүй.” хэмээн ярьсан юм.
Номын айлдварт сууж буй гадаадын олон иргэдийн нэг нь
тэмдэглэл хөтөлж байгаа нь. Энэтхэг, Бихар, Бодьгаяа.
2017.01.06. Фотог Тэнзин Чойжор (ДЛО)
Ингээд “Бодьсадвын явдалд орохуй”-н тав дугаар бүлэгт хүрээд Дээрхийн Гэгээнтэн энэ өдрийн айлдвараа өндөрлөв.